menusearch
رادیو افق کوروش

۵ علامت خطر در خرید امتیاز یک برند برای کسب و کار فرانچایز

اینستاگرام رادیو افق کوروش
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۳:۵۸
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۹/۵/۱۶ پنج شنبه
(0)
(0)
۵ علامت خطر در خرید امتیاز یک برند برای کسب و کار فرانچایز
۵ علامت خطر در خرید امتیاز یک برند برای کسب و کار فرانچایز

رادیو افق کوروش - برای اینکه از ضرر و زیان در روش کسب و کار فرانشیز کاسته شود شما به عنوان یک کارآفرین موفق باید از ۵ علامت خطر در خرید امتیاز یک برند آگاهی کامل داشته باشید.

 

۱- قرارداد کامل و قانونی داشته باشید :

سعی کنید کلیه موارد قانونی را در قرارداد خرید امتیاز برند در روش کسب و کارفرانچایز لحاظ کنید، تحقیق کنید این موارد چیست ؟ تا بتوانید یک قرارداد کامل تهیه نمایید.

اگر چنین اتفاقی نیفتد مطمئن باشید ضرر و زیان بسیار زیادی را متحمل می شوید. هرگز فراموش نکنید بعضی اوقات صاحب امتیاز برند کسب و کار فرانشیز برخی موارد را به صورت لفظی بیان می نماید ولی در قرارداد آنها قید نمی شود و یا برخی موارد که به صورت لفظی بیان شده است به شکلی متضاد در قرارداد ثبت می شود، بنابراین به طور یقین در حین انجام کار شما دچار مشکل خواهید شد.

به طور کلی، باید مفاد قرارداد را به خوبی بخوانید و کلیه اعداد و ارقام را کنترل نمایید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

 

۲- شخصی که صاحب امتیاز برند کسب و کار فرانچایز است نباید پرونده حقوقی داشته باشد:

در خصوص شخصی که با او قرارداد کسب و کار فرانشیز را امضاء می کنید تحقیق کنید، تا پرونده حقوقی در این زمینه نداشته باشد. اشخاصی که پرونده های حقوقی زیادی در زمینه فروش امتیاز برند کسب و کار فرانشیز داشته باشند یک علامت خطر برای شما به حساب می آیند چون مطمئنا افرادی که در گذشته با آنها این قرارداد را امضاء کرده اند به مشکل برخورده و شکایت کرده اند.

البته دقت نمایید که پرونده حقوقی صاحب امتیاز برند کسب و کار فرانشیز حتما دلیل بر وجود ضعف او نیست و ممکن است گاهی اوقات طرفین قرارداد به تفاهم کاری نرسیده باشند و شخص صاحب امتیاز در این شرایط باید از خود به صورت قانونی دفاع نماید.

 

۳- در خصوص موفقیت شغلی شخص صاحب امتیاز تحقیق نمایید.

تحقیق کنید در گذشته شخص صاحب امیتاز برند موفقیت شغلی داشته باشد، چنانچه در گذشته موفق نبوده است دلایل آن را با انجام تحقیقات وسعی بیابید و در نظر داشته باشید که این موضوع باید برای شما یک زنگ خطر باشد؛ زیرا ممکن است در کسب و کار جدید نیز نتواند موفقیتی کسب نماید.

 

۴- قراردادی را که امضاء می نماید باید بندی کامل در خصوص پشتیبانی و آموزش داشته باشد

وقتی می خواهید قرارداد را با شخص صاحب امتیاز برند امضاء نمایید دقت کنید که قرارداد باید بندی در خصوص آموزش و پشتیبانی داشته باشد.

شایان ذکر است پیش از ورود به هر کسب و کار شما باید در خصوص آن کسب و کار اطلاعات لازم و دانش کافی داشته باشید تا بتوانید در آن موفق شوید.

 

دقت کنید شخصی که می خواهد به شما آموزش دهد مطلبی برای آموزش داشته باشد و بتواند به توانایی های شما اضافه نماید، مطالب کاملا کاربردی باشند، شخص آموزش دهند تجربه کافی در خصوص آموزش و انتقال اطلاعات داشته باشد.

 

۵- نبود مشکل مالی در کسب و کار شخص صاحب امتیاز

اینکه شما چه میزان سرمایه دارید و یا اینکه چقدر تاجر برزگی باشید اصلا اهمیت ندارد، ولی قطعا از ورود به یک کسب و کار ضعیف و پر ضرر ناراحت می شوید، بنابراین مشاور مالی و حقوقی خود را برای بررسی های مالی به صاحب امتیاز معرفی نمایید تا بتوانید در خصوص مسائل مالی صاحب امتیاز برند اطلاعات دقیقی کسب کنید.

حتما در حین امضاء قرارداد هم خودتان و هم وکیلتان باید مفاد مالی را به خوبی بررسی نمایید تا بار مالی غیر قابل قبولی به شما متحمل نشود.