menusearch
رادیو افق کوروش

گزارش دوره اول طرح شاخص مدیران خرید خرده فروشی منتشر شد

اینستاگرام رادیو افق کوروش
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۷:۳۸
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۹/۴/۱ یکشنبه
(0)
(0)
گزارش دوره اول طرح شاخص مدیران خرید خرده فروشی منتشر شد
گزارش دوره اول طرح شاخص مدیران خرید خرده فروشی منتشر شد

معاونت اقتصادی و برنامهریزی اتاق اصناف ایران، گزارش دوره اول طرح شاخص مدیران خرید (PMI) خردهفروشی را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش عدد شامخ کل (۵۳/۱) نشاندهنده بهبود حداکثری وضعیت بخش خرده فروشی در اردیبهشت ۱۳۹۹ نسبت به ماه اسفند ۱۳۹۸ است.

به گزارش رادیو افق کوروش به نقل از روابط عمومی اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای به نقل از اتاق اصناف ایران، بر اساس این گزارش، شاخص میزان سفارشات جدید مشتریان (۰/۵۴) در اردیبهشت، بیشترین میزان شاخص در بین ۵ مولفه اصلی شامخ بوده است. شاخص موجودی مواد اولیه و یا لوازم خریداری شده (۰/۳۳) در اردیبهشت، کمترین مقدار شاخص در بین ۵ موله اصلی شامخ بوده است. شاخص میزان فعالیتهای انجام شده (تولید، ارائه خدمات و …) و همچنین شاخص میزان فروش کالا و خدمات که به عنوان اصلیترین مولفههای بخش خردهفروشی سنجیده میشود با میانگین (۵۰/۵۰) مبین حرکت به سمت رونق این بخش است.

شاخص مدیران خرید (شامخ-PMI)، شاخص مهمی است که به صورت ماهانه، اطلاعات مورد نیاز فعالان اقتصادی، سرمایهگذاران و همچنین برنامهریزان کشور در مورد وضعیت رونق و رکود را بیان میکند.

این شاخص از طریق جمعآوری اطلاعات از مدیران مهمترین بنگاههای اقتصادی (دارای بیشترین ارزش افزوده، میزان تولید و نیروی انسانی)، تهیه شده و بر اساس آن اطلاعات واقعی (و نه حدس یا نظر شخصی)، در مورد وضعیت متغیرهای مهمی از قبیل «مقدار تولید»، «سفارشات جدید»، «سرعت انجام و تحویل سفارش»، «موجودی مواد اولیه» و «میزان استخدام شرکت» در ماه مورد نظر، نسبت به ماه قبل (بیشتر، کمتر یا مانند) دریافت میشود.

موسسات جهانی معتبر نیز این شاخص را با همکاری بیش از ۴۰ کشور دنیا به صورت ماهانه محاسبه و منتشر میکنند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر