menusearch
رادیو افق کوروش

کالاهای بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در گروه کالاهای اساسی قرار گرفتند.

اینستاگرام رادیو افق کوروش
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۴:۴۸:۱۳
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ پنج شنبه
(0)
(0)
کالاهای بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در گروه کالاهای اساسی قرار گرفتند.
کالاهای بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در گروه کالاهای اساسی قرار گرفتند.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کننده در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء و .... هستند.

به گزارش رادیو افق کوروش به نقل ازایسنا، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این سازمان به کلیه سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ و اعلام کرده که با قید فوریت انبارهای مستقر در استان‌ها را که موجودی کالاهای بهداشتی از قبیل ماسک، الکل، مواد شوینده و ضدعفونی کننده را در سامانه جامع انبارها ثبت نکرده‌اند، شناسایی و با آنها برخورد کند.

 

همچنین بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، کالاهای بهداشتی از جمله ماسک الکل، شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌ها در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء و .... می‌شوند و عدم ثبت موجودی کالاهای مذکور در سامانه جامع انبارها به منزله احتکار محسوب می‌شود.

 

بر این اساس، با توجه به اینکه این محصولات در زمره اقلام مشمول قرار گرفته‌اند کلیه واحدهای تولیدی، توزیعی و... مکلف به ثبت موجودی خود در سامانه جامع انبار هستند.

همچنین در مواردی که موجودی این اقلام در سامانه‌های مورد نظر ثبت شده باشد، براساس نوع کالا، توزیع باید در شبکه‌های تعریف شده و برابر سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا انجام شود.

سازمان حمایت مجددا تاکید کرد که از هموطنان در صورت مشاهده هرگونه انبار مشکوک به نگهداری کالا و احتکار، از طریق تماس با سامانه 124 به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر