menusearch
رادیو افق کوروش

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی اُکالا در هفتۀ هوای پاک

اینستاگرام رادیو افق کوروش
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۳:۵۴:۴۵
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۸/۷/۱۵ دوشنبه
(0)
(0)
پیشنهاد فروشگاه اینترنتی اُکالا در هفتۀ هوای پاک
پیشنهاد فروشگاه اینترنتی اُکالا در هفتۀ هوای پاک

رادیو افق کوروش - امروزه فروشگاه‌های اینترنتی برای ارائۀ خدمات هرچه بیشتر به مشتریان خود گزینه‌های خرید یا بسته‌های تخفیفی متنوعی را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. امکان مقایسۀ همزمان چند محصول باهم، برآورد سریع هزینه‌های خرید، اطمینان بیشتر از اصالت کالا، سهولت در پرداخت از دیگر مزیت‌های این نوع خرید به حساب می‌آیند. خرید اینترنتی نه تنها در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند، بلکه به کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز کمک می‌کند.


فروشگاه اینترنتی اُکالا نیز به نوبۀ خود توانسته است در یک سال گذشته در وقت بسیاری از شهروندان صرفه‌جویی کند. امکان تهیۀ کامل کالاهای اساسی و مایحتاج روزانه به صورت یک‌جا و آسان به همراه بسته‌های تخفیفی، خرید اینترنتی از اُکالا را هرچه بیشتر مقرون به صرفه می‌‌کند. خرید اینترنتی تنها منحصر به صرفه‌جویی در وقت نیست، استفادۀ کمتر از وسایل نقلیه و تولید کمتر آلاینده‌ها را نیز در پی دارد. اجتناب از رفت‌وآمدهای غیرضروری خصوصاً در فصل‌های سرد سال که هوا بیشتر مستعد آلوده شدن است، هرچه بیشتر می‌تواند به سالم نگه‌داشتن هوا در این روزها کمک کند.

 

چند روز هوای پاک؟

تهران در سال 97 تاکنون تنها فقط 17 روز پاک داشته است و این یعنی تهرانی‌ها روزهای زیادی از دیدن آسمانی آبی و تمیز و منظرۀ کوه‌های اطراف محروم بوده‌اند. تنفس هوای مطلوب و سالم از زمانی مورد توجه مردم جهان و دولت‌ها قرار گرفت که میزان بیماری‌ها و مرگ و میر ناشی از تنفس آلودگی رو به افزایش گذاشت. آلایندگی‌های موجود در هوا می‌تواند منشأیی طبیعی یا مصنوعی داشته باشد که شاخص‌های متعددی برای سنجش آن وجود دارد. روزهایی که میزان شاخص هوا تا 50 است یعنی هوا پاک است و با افزایش این عدد به تدریج هوا در رده‌های سالم و ناسالم قرار می‌گیرد. برای مثال شاخص هوای این‌روزهای تهران بالاتر از عدد 100 و ناسالم است. انجمن پزشکی آمریکا و انجمن بهداشت صنعتی، آلودگی هوا را به عنوان افزایش غلظت مواد خارجی در هوا تاثیرات مخرب بر زندگی راحت افراد دارد یا سبب آسیب به اموال باشد، تعریف کرده است.

 

تهران نیز هم‌چون کلان‌شهرهای بزرگ و صنعتی دنیا از این امر مستثنی نیست و با تولید روزانه ناخالصی‌هایی ناشی از وسایل حمل‌ونقل یا بخش‌های صنعتی و تولیدی آسمانش را تیره‌وتار می‌کند. از دهۀ 80 شمسی به این سو معضل آلودگی تهران به صورت جدی مطرح و قانون منع فعالیت واحدهای آلاینده در شهرها تا قوانین مختلف در تعیین استانداردهای تولید سوخت و خودرو، برای اثرگذاری بر بهبود محیط زیست شهرها وضع شد. رویداد سالانۀ هفتۀ هوای پاک نیز در همین راستا برای مشارکت شهروندان و واحدهای صنعتی و تولیدی برای داشتن شهری پاک وضع شد، چراکه با افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش تعداد وسایل حمل‌ونقل مردم نیز سهم بزرگی در این آلودگی دارند. هفتۀ هوای پاک با شعار «هوای پاک، مسئولان، مردم» از 29 دی ماه شروع شده است و در این روزها همۀ نهادها و سازمان‌ها با داشتن سهمی در این امر به کمک نجات تهران آمده‌اند. فروشگاه اینترنتی اُکالا نیز به منظور راحتی هرچه بیشتر و ترغیب شهروندان به استفاده کمتر از وسایل حمل و نقل شخصی در تمام مدت این هفت روز، ضمن تخفیف‌های فراوان همیشگی، تحویل رایگان را به گزینه‌های خرید خود افزوده است تا شما نیز با خرید اینترنتی در برگرداندن رنگ آبی به آسمان شهرمان سهیم باشید. شما با مراجعه به وبسایت اُکالا می‌توانید انواع کالاهای روزانۀ مصرفی خود را در تنوع فراوان پیدا کرده و سفارش دهید. هم‌چنین می‌توانید از طریق اپلیکشن اُکالا خرید کنید یا با شماره تلفن 02154595000 تماس بگیرید و به صورت تلفنی سفارش دهید.