menusearch
رادیو افق کوروش

نگاهی به ترندهای برتر صنعت فرانچایز (حق نمایندگی)

اینستاگرام رادیو افق کوروش
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۲:۱:۴۸
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۴۰۰/۶/۲ سه شنبه
(0)
(0)
نگاهی به ترندهای برتر صنعت فرانچایز (حق نمایندگی)
نگاهی به ترندهای برتر صنعت فرانچایز (حق نمایندگی)

رادیو افق کوروش -آگاهی از آخرین ترند های فرانچایز تاثیر چشمگیری در تصمیمات شغلی و کسب و کار دارد. فرانچایز یا فرانشیز امتیازی است که به یک شخص حقیقی داده می شود تا محصولات و یا خدمات یک برند شناخته شده را به فروش برساند. این امتیاز برای مدتی محدود به فرانچایز گیرنده داده می شود.در این مقاله، نگاهی به ترندهای مهم فرانچایز در تجارت و بازاریابی انداخته ایم.

سهم قابل توجه اعطای حق نمایندگی از جمله ترند های فرانچایز

یکی از ترندهای مهم فرانچایز اهمیت سهم قابل توجه فرانچایز در بازار است. بر اساس گزارش سازمان کسب و کارهای کوچک ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ فرانچایز ۵.۳ درصد از کارفرمایان کوچک و ۹.۶ درصد از کارفرمایان بزرگ را درگیر کرده بود. این در حالی است که بر اساس گزارش «فِرن دیتا» صنعت فرانچایز در آمریکای شمالی شامل بیش از ۴۲۰ هزار واحد فرانچایز است. این رقم نشان دهنده رشد توسعه فرانچایز در دهه گذشته است.
   
ورود صنایع مختلف به بازار فرانچایز

سهم بازار فرانچایز در صنعت کاملا متفاوت است. آمار و ارقام نشان می دهند که صنایع مختلف به طور گسترده به این حوزه ورود کرده اند. کالاهای مربوط به سلامت چشم ۹۳ درصد به بازار فرانچایز ورود کرده اند. این رقم برای مراکز پست خصوصی ۶۳ درصد و رستوران های فست فود ۵۴ درصد است. مراکز کاهش وزن و رژیم های غذایی قریب به ۵۳ درصد در بازار فرانچایز ورود کرده اند. نمایندگی های اتومبیل کارکرده ۳ درصد و انبارداری ۰.۰۱ درصد به بازار فرانچایز ورود کرده اند. آمار و ارقام حاکی از ورود بسیاری از بخش ها به بازار فرانچایز است که این موضوع حاکی از رشد چشمگیر در این زمینه است.
 
قدرت توسعه فرانچایز در پسا کرونا به عنوان یکی از مهم ترین ترند ها

شکی نیست که بحث صنعت فرانچایز همزمان با پاندمی کرونا با مشکلاتی روبرو شده است. همه گیری کرونا فرانچایز را همانند سایر صنایع دیگر تحت تاثیر قرار داد. با این حال باید گفت که از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۹ میلادی متوسط رشد اشتغال سالانه فرانچایز به رقمی معادل ۳ درصد رسیده است. این در حالی است که در طول سال ۲۰۲۰ اشتغال با فرانچایز با ۱۱.۲ درصد کاهش روبرو بوده است. تقریبا ۱ میلیون شغل به دلیل محدودیت ظرفیت های تجاری محو شدند.

ضعف در صنعت فرانچایز در دوران کرونا

در این میان پاندمی کرونا باعث شد تا تعداد موسسات دارای فرانچایز در سال ۲۰۲۰ به ۲.۶ درصد کاهش یابند. با این حال خبر خوب این است که حالا دوران پساکرونا به یکی از ترند های فرانچایز تبدیل شده است. این که انتظار می رود صنعت فرانچایز بیش از ۲۶ هزار مکان و تقریبا ۸۰۰ هزار شغل جدید در سراسر ایالات متحده در پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد کند. پیش بینی می شود با افزایش سازمان ها و برندهای تجاری که به صنعت فرانچایز ورود کرده اند، این رقم در پایان سال ۲۰۲۱ به ۳.۵ درصد برسد. به گفته کارآفرینان بیشترین رشد در صنعت فرانچایز در زمینه فست فود، خدمات نظافت و تناسب اندام خواهد بود.


برتری فرانچایزینگ نسبت به مشاغل مستقل از جمله ترند های فرانچایز

میزان بقای بسیاری از کسب و کارها چندان زیاد نیست. این موضوع برای کارآفرینان جدید کمی تعجب آور است اما واقعیت دارد. تقریبا نیمی از مشاغل جدید ۵ سال و یا کمی بیشتر دوام می آورند. این در حالی است که فقط حدود یک سوم از کسب و کار های جدید تا ۱۰ سال باقی مانده اند. نرخ بقای مشاغل جدید تا پیش از پاندمی کرونا کمی امیدوارکننده تر بود. کرونا باعث شد تا به دلیل شرایط اقتصادی بسیاری از کسب و کارها خیلی زود شکست بخورند. در این میان استفاده از فرانچایز یا حق نمایندگی کمک چشمگیری به افرادی می کند که قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را دارند.
 
حمایت برای بقای کسب و کارهای کوچک

به نظر می رسد حمایت صاحبان امتیاز مشاغل مهم و معروف تاثیر چشمگیری در بقای کسب و کارها دارد. همتایان با تجربه و صاحب امتیاز می توانند با کمک کسب و کارهای کوچک به طول عمر تجارت و موفقیت آن ها بسیار کمک کنند. مشاغلی که به صنعت فرانچایز روی آورده اند، میزان موفقیت بالاتری دارند. میزان موفقیت دو ساله کسب و کارهای کوچک ۸ درصد بیشتر از موفقیت مشاغل مستقل جدید است. میزان موفقیت یک ساله برای مشاغلی که از حق نمایندگی استفاده می کنند نیز ۶.۳ درصد بیشتر از کسب و کارهایی است که به صورت مستقل عمل می کنند. همین موضوع باعث شده تا فرانچایز برای کسب و کارهای جدید و در عین حال کارفرمایان به یکی از ترند های ارزشمند در صنعت تبدیل شود.

تغییر جهت به سمت بازاریابی دیجیتال از جمله ترند های کسب و کار های فرانچایز
تقریبا نیمی از متخصصان حوزه فرانچایز دیگر به روش های سنتی بازاریابی فکر نمی کنند. روش هایی چون بازاریابی مستقیم، استفاده از روابط عمومی و تبلیغات برای آن ها جذابیتی ندارد. آن ها معتقدند این کارها ارزش وقت و هزینه ای که صرف آن می شود را نخواهد داشت. حالا ساخت کانال های بازاریابی دیجیتال برای آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از ترند های اساسی فرانچایز، بازاریابی دیجیتال است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ که وابسته به صنعت فرانچایز هستند حالا معتقد به فعالیت در رسانه های اجتماعی، راه اندازی وب سایت ها و پروژه های تبلیغاتی همه جانبه هستند.
دانش کم در زمینه ترند های بازاریابی
در این میان برخی از صاحبان فرانچایز یا فرانچایز دهنده ها هنوز احساس می کنند که بازاریابی دیجیتال برایشان پاسخگو نیست. فرانچایزرها همچنان پشتیبانی دیجیتال مارکتینگ سنتی را ترجیح می دهند. بر اساس نظرسنجی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، داده ها نشان داد که ۳۳ درصد از امتیاز دهندگان حق نمایندگی احساس می کنند که نیاز به آموزش بیشتری در زمینه تبلیغات دیجیتال دارند. همچنین داده ها نشان داد که متوسط امتیاز دهنده ها از حداکثر ۲۰ کانال تبلیغاتی یا بازاریابی استفاده می کنند. این در حالی است که اجرای چنین رویکرد پیچیده ای برای آن ها کمی دشوار است. بنابراین آموزش بازاریابی دیجیتال به شیوه مدرن تاثیر زیادی در رشد و دیده شدن برندهای تجاری خواهد داشت.
 
مزایای فرانچایز و اهمیت به ترند های آن
جدا از بررسی ترند های فرانچایز بهتر است به مزایای استفاده از حق نمایندگی اشاره کرد. استفاده از حق نمایندگی باعث کاهش ریسک در راه اندازی کسب و کارها می شود. این ریسک برای افرادی که تجربه چندانی از کارآفرینی ندارند بسیار کم تر خواهد بود. درست است که صاحبان کسب و کار حاضر می شوند کمی از استقلال کارآفرینی خود را واگذار کنند، اما آن ها حق نمایندگی دریافت خواهند کرد که مدل توسعه کسب و کار آن از پیش آزمایش شده است. شبکه سازی در کسب و کار های برپایه فرانچایز صورت گرفته، بنابراین بحث پروسه تامین بسیار ساده پیگیری خواهد شد.


فرصت های اقتصادی بازاریابی
در عین حال کسی که از کسب و کارهای بزرگ و برندهای معتبر حق نمایندگی دریافت می کند، می تواند از فرصت های اقتصادی بازاریابی برند تجاری بهره مند شود. فرصت هایی که غیر از بحث اقتصادی در زمینه بازاریابی در اختیار فرانچایز گیرنده قرار می گیرد نیز کم نیست. در بسیاری از کسب و کارهای بزرگ برنامه های تبلیغات و بازاریابی از پیش آزموده شده اند. بنابراین نیازی به آزمون و خطا در مارکتینگ وجود ندارد. گاهی اوقات کسب و کارها تنها رقم کمی را به فرانچایز دهنده ها بابت تبلیغات می دهند. رقمی که در بازار واقعی برای بازاریابی بسیار ناچیز است. با این حال باید به این نکته توجه کرد که تمامی کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان واجد شرایط دریافت حق نمایندگی نیستند. انجام چنین کاری نیاز به تجربه، مطالعه، میزان آمادگی و بلوغ سازمانی دارد.

اخبار استان در رادیو افق کوروش ، مهندس منصوری قائم مقام مدیر عامل افق کوروش ، اخبار مناطق افق کوروش با رادیو افق کوروش ، مجریران 02128428291 ، مجhttp:okcsradiocomریران 28428291 ، رادیو افق کوروش ، میلاد حسن زاده ، مهندس کلب خانی ، مدیر عامل سوپرمارکت اینترنتی اکالا ، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ، حسین صبوری ، مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ، شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش ، فرانچایز ، رادیو افق کوروش ، استاد حاج محمد کریم فضلی ، گروه صنعتی گلرنگ ، گفتگوی رادیو افق کوروش با مدیران گلرنگ ، مدیران گلرنگ ، باشگاه مشتریان افق کوروش ، فروشگاه های زنجیره ای غرفه سبد گردان کوروش ، رادیو اینترنتی افق کوروش ، رادیو اینترنتی ، رادیو فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش ، رادیو فروشگاههای زنجیره ای ، فروشگاههای اینترنتی اٌکالا ، اٌکالا ، تندیس زرین برند محبوب ، رادیو افق کوروش ، میلاد حسن زاده ، مجریران 02128428291 ، مجریران 28428291 ، جشنواره ، خرید با تخفیف ، تخفیف ، خرید اقتصادی ، جشنواره زمستانی ، قرعه کشی ، جوایز ، کارت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ، حسین صبوری مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ، رادیو افق کوروش ، شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش ، باشگاه مشتریان افق کوروش ، فروشگاه های زنجیره ای ، رادیو اینترنتی افق کوروش ، رادیو فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش ، سهام عدالت ، قیمت سهام عدالت ، وضعیت سهام عدالت ، گزارش سهام عدالت ، فروش سهام عدالت ، واگذاری سهام عدالت ، قیمت سهام عدالت من ، رشد قیمت سهام عدالت من ، سهام عدالت در رادیو افق کوروش افق در بورس ، مجمع عمومی افق کوروش ، نماد افق ، اخبار استان در رادیو افق کوروش ، اخبار مناطق افق کوروش با رادیو افق کوروش ، مجریران 02128428291 ، مجریران 28428291 نمای بورس در رادیو افق کوروش ، سهام عدالت ، نمای پایانی بورس ، نمای پایانی بورس از رادیو افق کوروش ، قیمت سهام عدالت ف قیمت روز سهام عدالت رادیو افق کوروش ، میلاد حسن زاده ، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ، حسین صبوری ، قائم مقام مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ، رادیو افق کوروش ، شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش ، فروشگاههای اینترنتی اکالا ، سیاست تقسیم سود ، فرانچایز اعطای نمایندگی ، افق ، درآمد فروش ، عملکرد ماهانه سبد سهام ، بورس اوراق بهادار ، سهام ، بورس تهران ، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اخبار استان در رادیو افق کوروش ، مهندس منصوری قائم مقام مدیر عامل افق کوروش ،