menusearch
رادیو افق کوروش

نرخ ماسک در داروخانه؛ ۱۳۰۰ تومان

اینستاگرام رادیو افق کوروش
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰:۳۶:۲۲
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۹/۶/۳۱ دوشنبه
(1)
(0)
نرخ ماسک در داروخانه؛ ۱۳۰۰ تومان
نرخ ماسک در داروخانه؛ ۱۳۰۰ تومان

طبق اعلام مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت قیمت ماسک در داروخانهها، فروشگاههای زنجیرهای و فروشگاههای اینترنتی باید ۱۳۰۰ تومان و در سوپرمارکتها، خواربارفروشیها ایستگاههای مترو و اتوبوس ۱۵۰۰ تومان باشد.

 

به گزارش رادیو افق کوروش به نقل از ایسنا ،سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیهای اعلام کرده که گشت مشترکی با همکاری بازرسان سازمان حمایت و دانشگاههای علوم پزشکی، برای کنترل عرضه و قیمت ماسک و اقلام ضدعفونی کننده انجام می شود.

بر اساس این اطلاعیه هدف از این اقدام که در آن بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت با همراهی بازرسان دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان حمایت از داروخانه ها و مراکز درمانی سراسر کشور بازرسی میکنند، کنترل و نظارت جهت بررسی قیمت فروش ماسک و اقلام ضدعفونیکننده در داروخانهها است.

 

همچنین دراین اطلاعیه آمده که بر اساس مصوبات ستاد لجستیک مقابله با کرونا مقرر شده روزانه دو میلیون ماسک در داروخانهها عرضه شود و به قیمت حداکثر ۱۳۰۰ تومان در اختیار مصرفکنندگان قرار داده شود. همچنین مقرر شده به همین میزان ماسک سه لایه به مراکز درمانی تحویل داده شود و بر این اساس کلیه داروخانهها مکلف هستند تا نیازهای مردم را به نرخ مصوب تامین کنند.

در این اطلاعیه یادآوری شده که نظارت بر فرایند تامین و توزیع کالا در مراکز درمانی از وظایف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و سازمان حمایت در راستای ساماندهی مناسب بازار و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در این بازرسی مشترک شرکت داشته و تشدید بازرسیهای مشترک این سازمان و دیگر دستگاههای نظارتی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و با متخلفان احتمالی که از فروش کالا امتناع و یا تخلفاتی چون گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و… داشته باشند، برخورد قانونی اعمال میشود.

 

طبق اعلام مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت قیمت ماسک در داروخانهها، فروشگاههای زنجیرهای و فروشگاههای اینترنتی باید ۱۳۰۰ تومان و در سوپرمارکتها، خواربارفروشیها ایستگاههای مترو و اتوبوس ۱۵۰۰ تومان باشد، اما مشاهدات میدانی هم نشان میدهد قیمت ماسک در داروخانهها حداقل ۲۰۰۰ تومان است و حتی ۲۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومان هم فروخته میشود. البته وزارت صمت اواخر تیر ماه وعده داده بود که با سیستمی شدن فرآیند تولید و توزیع ماسک، اگر تخلف هر یک از شبکه های تولید و توزیع احراز شود، سهمیه مواد اولیه آنها قطع میشود که این روند میتواند مانع از گرانفروشی ماسک شود. در نهایت ۱۳ مردادماه اعلام شد که همه واحدهای تولید و توزیع ماسک موظفند فرایندهای مرتبط با تولید یا عرضه ماسک را در سامانه جامع تجارت یا سامانه ussd ثبت کنند.

 

درباره علت رعایت نشدن نرخ مصوب ماسک در داروخانهها، نایب رئیس انجمن داروسازان تهران هم گفته که ماسک سه لایه پرستاری صنعتی با قیمت مصوب دولتی در داروخانه ها پیدا نمیشود، اما همان برندهایی که ماسک صنعتی تولید می کنند، اقلام شان در بازار آزاد به وفور یافت می شود که این ماسک ها را بدون فاکتور و با قیمت بالای ۲۰۰۰ تومان به داروخانه ارائه میکنند.