menusearch
رادیو افق کوروش

مزیتهای تشکیل باشگاه مشتریان برای بازاریابان و مدیران

اینستاگرام رادیو افق کوروش
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۷:۲
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۹/۶/۶ پنج شنبه
(1)
(0)
مزیتهای تشکیل باشگاه مشتریان برای بازاریابان و مدیران
مزیتهای تشکیل باشگاه مشتریان برای بازاریابان و مدیران

رادیو افق کوروش - آنچه از تشکیل این باشگاه دنبال می شود ایجاد فضا و فرصتی مناسب برای بر طرف کردن مشکلات و نیازهای مشتریان است.

تجربه ثابت کرده این باشگاه می تواند به مدیران بازاریابی کمک بسیاری کند تا نیازهای بازار را به درستی تشخیص داده و بدون از دست دادن فرصتها بتوانند آنها را به بهترین روش ممکن و در اسرع وقت برآورده کنند. از آنجایی که باشگاه مشتریان مزیتها و جنبه های مثبت بسیاری برای مدیران و بازاریابان دارد در این مقاله به این موضوع و مزیتها خواهیم پرداخت.

یک) افزایش امکان گردآوری داده های کاربران

از طریق سایت باشگاه مشتریان می توانید اطلاعات افراد یا کاربرانی که عضو این باشگاه هستند را به دست آورید. کاربران زمانی که اقدام به ثبت نام در باشگاه مشتریان می کنند می توانند با توجه به اینکه شما چه نوع اطلاعاتی را برای ثبت نام از آنها درخواست کرده اید در سامانه وارد کنند و در نتیجه شما یک اطلاعات منسجمی از کاربران که مشتریان شما هستند خواهید داشت. این اطلاعات را می توانید به طبقات مختلف تقسیم و دسته بندی کرده تا زمان تصمیم گیری از آنها استفاده کنید. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری از کاربران و مشتریان خود در دست داشته باشید تا تصمیمات بهتری بگیرید بهتر است سوالات بیشتر و متنوع تری را در زمان ثبت نام از آنها بپرسید.

دو) افزایش امکان ارتباط و همبستگی با کاربران

استفاده از واژه ای به نام باشگاه ، بار عاطفی و روانشناختی بالایی دارد و احساس همبستگی و ارتباط را در ذهن مشتریان و کاربران بیشتر تداعی خواهد کرد. از آنجایی که انسانها علایق جمعی و اجتماعی دارند از اینکه عضو یک گروه باشند و به آن تعلق داشته باشند احساس خوشایندی برای آنها ایجاد خواهد کرد. با اینکه ارتباط مشتریان در این باشگاه به صورت غیر حضوری است ولی همان احساس تعلق و ارتباط حضوری را در بین مشتریان به وجود می آورد.

سه) افزایش امکان شناسایی مشتریان وفادار

بر اساس تجربیاتمشتریانی که علاوه بر خرید از محصولات شما در باشگاه های طراحی شده نیز ثبت نام می کنند نشان دهنده اهمیت آنها و برند و محصول شماست و تمایل دارند ارتباط خود را با برند یا محصول شما افزایش داده یا ادامه دهند. پس می توانید این کاربران را به عنوان مشتریان وفادار خود بدانید و برنامه ریزیهای مجزایی مانند در نظر گرفتن هدایا یا امتیازهای ویژه در ایام به خصوصی را برای آنها در نظر بگیرید.

چهار) افزایش امکان تبلیغات برند

تبلیغ کردن به صورت شفاهی یکی از راهبردهای تأثیرگذار در بازاریابی است که تشکیل باشگاه مشتریان می تواند به این سبک بازاریابی و تبلیغات کمک بسیاری کند. کاربران و مشتریانی که در باشگاه شما عضو هستند هر کدام به عنوان تبلیغ گرهای شفاهی شما هستند که نام محصول یا برند شما را در همه جا منتشر می کنند. هزینه های زیادی که باید صرف تبلیغات کنید از این طریق به راحتی تحقق پیدا می کند.

پنج) اهمیت تعداد اعضای باشگاه مشتریان

هر چه قدر تعداد اعضای باشگاه مشتریان شما بیشتر باشد به عنوان یک اعتبار برای شما محسوب می شود. این عدد نشان دهنده تعداد مشتریان وفادار یا افرادی است که از برند یا محصول شما استفاده می کنند و از آن راضی هستند و تمایل دارند فعالیتها ، برنامه ها و محصولات جدید شما را دنبال کنند. بنابراین ، می توانید با تکیه بر این اعضا متوجه شوید که تعداد طرفداران شما یا رقیبانتان بیشتر است. همچنین می توانید امیدوار باشید که این اعضا ، افراد دیگری را نیز به عضویت باشگاه شما در بیاورند.