menusearch
رادیو افق کوروش

فرانچایز، تضمین سلامت روان مصرف کننده وفروشنده

اینستاگرام رادیو افق کوروش
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۳:۳۱:۲۸
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۸/۷/۲۸ یکشنبه
(0)
(0)
فرانچایز، تضمین سلامت روان مصرف کننده وفروشنده
فرانچایز، تضمین سلامت روان مصرف کننده وفروشنده

رادیو افق کوروش - در چند سال‌ گذشته، به دلایل گوناگون شاهد به‌هم‌ریختگی بازار و به‌خطر افتادن سلامت فکر و روان مصرف‌کنندگان و فروشندگان بوده‌ایم. حال اینکه آیا کسی می‌تواند از شدت این فشار‌ها بکاهد؟ پاسخ مثبت و راه‌های کاهش فشار روانی بر مصرف‌کنندگان و فروشندگان بسیار است و از میان همه این روش‌ها، «فرانچایز» خرده‌فروشان یکی از روش‌های نوآورانه است که به سلامت روان مصرف‌کننده و فروشنده کمک می‌کند. این روش‌ها سال‌هاست در کشورهای جهان در حال اجراست. حتی در کشور ما هم به صورت منطقه‌ای و پراکنده اقدام به این مهم شده است.

 

فروشگاه های زنجیره ای جدید، مغازه های قدیمی هستند که بنا به نیازهای انسان شهرنشین امروز که راحتی بیشتر و صرفِ وقت و هزینه کمتر را دنبال می کند، تحول یافته و تغییر شکل پیدا کرده است؛ در واقع شکل داخلی آنها به گونه ای تغییر یافته است که با تنوع بیشتر، مردم از میان گزینه های بیشتر با آرامش خاطر و آزادانه به شخصه انتخاب کنند ضمن آنکه اگر تا پیش از این یک کالا، برای رسیدن به دست مصرف کننده از چند دست می گذشت، زنجیره ای ها با حذف واسطه ها و کوتاه کردن زنجیره ی عرضه، کالا را با هزینه کمتر از تولید کننده به دست مصرف کننده رساندند.


فرانچایز با تامین منظم و کم‌دردسر و البته کم‌هزینه کالاها، از دغدغه‌های فروشندگان می‌کاهد , درنهایت هم به نفع مصرف‌کننده است ، این امر در عین حال که به نفع فروشنده است مزایایی هم برای دولت در راستای بهبود وضعیت نظم ‌گرایی در جامعه دارد.



.