menusearch
رادیو افق کوروش

فخریان: کار که توسعه پیدا می‌کند همیشه به یک شکل نمی‌ماند +فایل صوتی

اینستاگرام رادیو افق کوروش
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۸:۲۹:۳۳
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۸/۵/۲۸ دوشنبه
(3)
(0)
فخریان: کار که توسعه پیدا می‌کند همیشه به یک شکل نمی‌ماند +فایل صوتی
فخریان: کار که توسعه پیدا می‌کند همیشه به یک شکل نمی‌ماند +فایل صوتی

بهبود شرایط کسب وکارهای خرد با اتکا به فرانچایز در ایران
شاید هنوز بسیاری از مردم ندانند فرانچایز چیست؟ خوب است بدانیم در روش فرانچایز، فرانچایز گیرنده ابتدا مبلغ اولیه‌ای پرداخت می‌کند و در ازای آن اجازه استفاده از حق علامت تجاری فرانچایز دهنده، حمایت مداوم از طرف او، حق فروش محصولات فرانچایز‌دهنده و استفاده از ظرفیت آموزشی آن را به‌دست می‌آورد. این روش مدیریتی در کسب و کارها همان چیزی است که به آن نیاز داریم تا در مقابل کسب و کارهای مدرن از فروشگاه‌های آنلاین، اپلیکیشن‌ها و استارت‌آپ‌ها گرفته تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای کم نیاوریم و به اصطلاح کسب و کارهای خرد، تهی از مشتری نشده و ورشکست نشوند.


فرانچایز گسترده اصناف زیر نظر اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای
به گزارش رادیو افق کوروش به نقل از صمت ، رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نشستی خبری درباره کاهش آسیب فروشگاهای زنجیره‌ای به کسب و کارهای‌های خرد به‌ ویژه در شهرستان‌ها با روش فرانچایز گفت: این اتحادیه از سال ۱۳۹۵ تشکیل شد و درحال‌حاضر حدود ۱۰۹ عضو دارد که در ۱۲۹ برند و ۴ هزار و ۶۰۰ شعبه (هزار و۵۰۰ شعبه در تهران) در حال فعالیت هستند. حدود ۵۰ هزار نفر به‌طور مستقیم در این فروشگاه‌ها در گروه‌های گوناگون کالایی ازجمله مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی، کالا و خدمات در حال فعالیت هستند و روز به روز در زمینه‌های بازرسی و همکاری با دولت قدرت بیشتری به‌دست آورده‌ایم و به نظر می‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد این اتحادیه راضی است و امیدواریم که مردم هم از عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای راضی باشند. امیرخسرو فخریان اظهار کرد: کار که توسعه پیدا می‌کند همیشه به یک شکل نمی‌ماند. یک روز اتوبوس داریم و یک روز نوبت به مینی‌بوس می‌رسد. فضای کاری همواره در حال تغییر است و مردم هم انتظار دارند که سطح کالا و خدمات در کشورمان رشد داشته باشد و بهبود یابد. وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای در راستای حقوق مصرف‌کننده لازم و ضروری است اما کسب و کارهای خرد در برخی از شهرستان‌ها گلایه دارند که کسب و کار آنها متأثر از رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. حال اینکه همه جای جهان شاهد هستیم که فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد و این شکل از خدمات در شهرستان‌های ما هم در حال توسعه است. در این‌باره فرانچایز در ایران آغاز شده و این روشی است که در دیگر کشور‌ها هم دنبال می‌شود. بسیاری از فروشگاه‌هایی که ما با آنها کار می‌کنیم، شعبه‌های فرانچایز دارند. آنها به شعبه‌های خود خدماتی ارائه می‌دهند. ممکن است تابلوی مشترک داشته باشند یا در کسب و کار مشارکت کنند. درحال‌حاضر از ۴ هزار و ۶۰۰ شعبه‌ای که زیر نظر اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای کار می‌کنند، حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ شعبه فرانچایز هستند. وی افزود: آنها که می‌خواهند مالکیت کار به‌دست خودشان باشد، می‌توانند با یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه فعال است به صورت فرانچایز مشارکت داشته باشند. در این زمینه اتفاق‌های خوبی افتاده است و از روند کار به‌  نسبت راضی هستیم

 

فرانچایز یا کسب و کار مستقل؟
افرادی که کسب‌وکاری در سطح خرد دارند، باید از هر فرصتی استفاده ‌کنند تا فروش بیشتری داشته و مشتریان وفاداری را برای خود جذب کنند. آنها ممکن است کاری را از ابتدا و به‌طور مستقل شروع ‌کنند یا اینکه هنگام کار یا ابتدای آن نمایندگی شرکت‌های دیگر را می‌گیرند، شاید هم تصمیم به شراکت در قالب فرانچایز با شرکتی بگیرند. درواقع هر دوی این گزینه‌ها مزایا و معایبی دارند. در کسب و کارهای مستقل مسئولیت کسب و کار بر عهده شماست و اگر مشکلی پیش آید، نمی‌توانید از سامانه پشتیبانی موجود در سازه‌های بزرگ شرکتی استفاده کنید. بیش از حد باید کار کنید حتی اگر ساعات کاری خود را تنظیم کرده باشید، بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنید. استراتژی‌های کسب و کارتان را خودتان می‌سازید و این ممکن است یک ریسک برای کسب‌وکار شما باشد، به‌ویژه اگر تجربه قبلی ندارید و در یک راه ناشناخته حرکت می‌کنید، کار برای‌تان سخت‌تر می‌شود یا اگر سال‌های زیادی به همین کار مشغول بوده و فرصت روزآمد کردن دانش‌تان را نداشته‌اید ممکن است از بازار و تحول‌های آن آگاهی نداشته و در معرض ورشکستگی قرار بگیرید. به احتمال قوی برنامه بازاریابی قدرتمند و موفقی ندارید. بازاریابی نیازمند پیشینه، محبوبیت و سرمایه بوده که ممکن است فقط یکی از این معیار‌ها را داشته باشید.


پس می‌بینید که ایجاد یک کسب و کار مستقل روندی سخت و دشوار دارد و باید خیلی از مسائل را مدیریت کنید اما اگر در قالب فرانچایز با شرکتی که رمز و راز این کار‌ها را می‌داند شراکت کنید، آنها با تمام مسائل برخورد می‌کنند و شما را از این روند سخت نجات می‌دهند. آنها آموزش‌های لازم را به شما و کارکنان‌تان ارائه می‌دهند. این به شما امکان می‌دهد که با اطمینان کامل به کسب‌وکارتان رسیدگی کنید.


شما به‌طور مداوم پشتیبانی می‌شوید و حمایت‌های لازم بر اساس قراردادی که دارید را دریافت می‌کنید. وقتی کسب و کار شما از حالت مستقل خارج شد و به صورت جزئی از مجموعه بزرگ‌تری درآمد، هزینه‌های بازاریابی میان کسب و کارهای زیرپوشش تقسیم خواهد شد و همین تعدد شعبه‌ها نوعی بازاریابی بوده و درنتیجه کسب و کار شما در ذهن مشتری جای خود را باز خواهد کرد. برند‌های بزرگ و مشتریان بیشتر در انتظار شماست و درنهایت می‌توانید روی کالاهای‌تان تخفیف ارائه دهید. شما مجبور نیستید برای خرید محصولات موردنیاز خود جست‌وجوی زیادی کنید و می‌توانید با نرخ مناسب‌تر از شرکت نمایندگی آن را دریافت کنید. البته کار کردن در قالب فرانچایز سختی‌های خود را دارد. شما نمی‌توانید هر طور که دل‌تان خواست محصولات‌تان را بچینید. نوع رفتارتان با مشتری دیگر به میل خودتان نیست و باید در چارچوب قوانینی باشد. هر کالایی را نمی‌توانید بفروشید و باید از قوانینی که در قرارداد آورده شده است پیروی کنید. درکل اگر به‌دنبال افزایش فروش و کار کردن حرفه‌ای هستید، فرانچایز واحد صنفی شما با دیگر واحد‌های صنفی مشابه پیشنهاد می‌شود ..

 

فایل صوتی خبر:

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر