menusearch
رادیو افق کوروش

علت توقف معاملات سهام شرکت تازه وارد بورس اعلام شد/ نبود اختلال در سامانه +فایل صوتی

اینستاگرام رادیو افق کوروش
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۱:۳۰
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۷/۱۲/۴ شنبه
(0)
(0)
علت توقف معاملات سهام شرکت تازه وارد بورس اعلام شد/ نبود اختلال در سامانه +فایل صوتی
علت توقف معاملات سهام شرکت تازه وارد بورس اعلام شد/ نبود اختلال در سامانه +فایل صوتی

به گزارش پایگاه خبری رادیو افق کوروش به نقل از بورس پرس ، درباره وضعیت امروز سامانه معاملات بورس که به گفته برخی فعالان به دلیل فشار فروش سهام شرکت تازه وارد فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با اختلال و کند شدن فرایند سفارش گیری روبرو شده ، توضیح داد: تاکنون گزارشی از سوی کارگزاران مبنی بر اختلال در سامانه معاملات بورس نشده و ممکن است ناشی از OMSها باشد.

وی ادامه داد: اما با توجه به عرضه اولیه 50 میلیون سهم "افق" و تخصیص 132 سهم به 386 هزار و 817 سهامدار حقیقی و حقوقی ، امروز تعداد تراکنش های این شرکت به شدت افزایش یافته و ممکن بود موجب بروز اختلال در سامانه معاملات شود. بنابراین به منظور جلوگیری از این احتمال ، اقدام به مدیریت سهام این شرکت از طریق ایجاد وقفه ایی کوتاه گرفته شد.

پارچینی با اشاره به وضعیت مجاز - محفوظ سهام این نماد از ساعت 9:57 دقیقه ، افزود: در صورت کاهش فشار عرضه ، روند معاملات سهام فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش عادی خواهد شد اما اگر این فشار تکرار شود ممکن است برای فردا هم مدیریت شود.

خبر تکمیلی :

براساس این گزارش، درحالی وضعیت مجاز - محفوظ سهام "افق" از 9:57 تا 12:30 دقیقه ( با همان حضور 40 هزار سهامدار حقیقی و 137 حقوقی در فروش 15.3 میلیون ) ادامه یافت که بعد از مجاز شدن نماد ، فرایند داد و ستد سهام از همان ساعت 12:30 دقیقه شروع شد و طی آن بیش از 10 میلیون سهم دیگر توسط حدود 73 هزار دیگر فروخته شد تا در مجموع 112 هزار و 968 حقیقی و 277 حقوقی قادر به فروش بیش از 25.4 میلیون سهم با قیمت پایانی 2131 تومانی شوند.

در این رابطه پارچینی به بورس پرس توضیح داد: بعد از پایان مچینگ ، ساعت 12:30 دقیقه وضعیت نماد این شرکت مجاز شد تا امکان داد و ستد فراهم شود اما به دلیل تعداد زیاد تراکنش ها و سفارش ها و مانند عرضه های اولیه ، سایت tsetmc.com بعد از اتمام زمان معاملات ، وضعیت عرضه و تقاضا را نشان داد. بنابراین همه معاملات امروز فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در محدوده زمانی قانونی معامله شده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از مچینگ ، امکان اصلاح و حذف سفارش ها هم وجود داشت، ادامه داد: با توجه به حضور 386 هزار و 817 سهامدار ( شامل 385 هزار و 805 حقیقی و 1012 حقوقی ) در روز عرضه اولیه 50 میلیون سهم و تخصیص 132 سهم به هر کد، اگر در معاملات هم تعداد سفارش ها و تراکنش ها قابل توجه ، رویه امروز تکرار خواهد شد.

 

فایل صوتی خبر: