menusearch
رادیو افق کوروش

ضرورت توجه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش آنلاین

اینستاگرام رادیو افق کوروش
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۹:۵۷
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۹/۹/۱۸ سه شنبه
(0)
(0)
ضرورت توجه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش آنلاین
ضرورت توجه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فروش آنلاین

رادیو افق کوروش - طی سال های اخیر فروشگاه های زنجیر ه ای بسیاری در کشور ایجاد شده اند. رقابت شدیدی بین این فروشگاه ها در جریان است و همین رقابت باعث شده تا در بسیاری از خیابان های اصلی شاهد حضور این فروشگاه ها باشیم. فروشگاه ها سعی می کنند تا با ارائه تخفیفات فراوان مشتری وفادار برای خود به دست آورند.

 
از این منظر نیز رقابت شدیدی در جریان است. اما موضوعی که هنوز برای فروشگاه های زنجیره ای خیلی جا نیفتاده یا بسیاری از این فروشگاه ها آن را جدی نگرفته اند بحث فروش آنلاین بوده است. آن هم در شرایطی که شیوع ویروس کرونا اهمیت و ضرورت فروش آنلاین را چندین برابر کرده است.
 
اينترنت با ضریب نفوذ بالا و روز افزون در یک دو دهه گذشته شريک اصلي در تجـارت جهـاني و ابـزاري قدرتمنـد بـراي اقتدار و کمال مشتريانش به شمار مي رود. بر اساس گزارش هاي اخير، در برخي کشورهـا در حالي که 85 درصد از کاربران اينترنـت حـداقل يـک خريـد بهنگام در ماه را ت انجام داده اند. این آمار در ایران نیز روند رو به رشدی را تجربه می کند.
 
ضرورت توسعه زیرساخت ها در گسترش خرید آنلاین
هرچند طی ماه های اخیر میزان خرید آنلاین در کشور افزایش داشته اما همچنان تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد. عمده ترین دلیل این مساله هم شاید نبود زیرساخت ها در این رابطه باشد. زیر ساخت ها البته مربوط به بحث اینترنت نیست. به نظر می رسد در این رابطه باید زیرساخت های قانونی و البته فرهنگی ایجاد شود تا مشتریان بجای حضور در فروشگاه ها، خرید آنلاین انجام دهند و البته از تخفیف بیشتری برخوردار شوند.
 
اهمیت فروش آنلاین در دوران شیوع کرونا و قرنطینه
فروش آنلاین در شرایطی اهمیت خود را بیش از پیش نشان می دهد که بسیاری حاضر به حضور در فروشگاه ها و خرید مستقیم نیستند. در این شرایط میزان فروش فروشگاه های زنجیره ای که خدمات آنلاین مناسبی ارائه می دهند بیشتر شده است. اما به طور کلی تمرکز پایین فروشگاه های زنجیره ای بر فروش آنلاین باعث غافلگیری آن ها در سه ماه ابتدایی سال شد. در همین زمینه مهدی غیبی کارشناس فناوری اطلاعات می گوید: در سه ماه ابتدایی که کرونا شیوع پیدا کرده بود، به دلیل تعطیلی هایی که رخ داد، بسیاری از مردم برای رفع نیاز های خود روی به استفاده از بخش آنلاین فروشگاه های زنجیره ای رو آوردند. اما نکته مهمی که وجود داشت، این بود که به دلیل غافلگیری که صورت گرفت، بعضا در ارائه خدمات آن ها مشکلاتی وجود داشت، اما هرچه که زمان گذشت اوضاع بهبود پیدا کرد و کار ها روی روال افتاد.
 
تاثیر کرونا بر افزایش فروش آنلاین
با شیوع بیش از پیش ویروس کرونا، استقبال از فروش آنلاین بیش از پیش شده است. طی ماه های اخیر میزان خرید آنلاین از فروشگاه های زنجیره ای رشد چشمگیری داشته است. مهدی غیبی در این خصوص اظهار می کند: آن تعطیلات تجربه بسیار خوبی بود برای تمامی کسب و کار هایی که زمینه فعالیت در فضای مجازی را نداشتند، زیراکه آن ها نیز به این ضرورت پی بردند تا در این حوزه وارد شوند، در این دفعه نیز که قرنطینه اعلام شده، آن ها با آمادگی به استقبال این مسئله رفته اند که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است، به نظر می رسد به مرور زمان کسب و کار های اینترنتی در حال جا افتادن هستند.
 
فروش آنلاین حتی در زمان تعطیلات
یکی از تاثیرات گسترش فروش آنلاین فروشگاه های زنجیره ای، ادامه فروش حتی در روزهای تعطیل سال است. می توان امیدوار بود در صورتی که نیاز به تعطیلی گسترده به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و حتی تعطیلی فروش حضوری فروشگاه ها بود، بخش آنلاین آن ها به کار خود ادامه دهد. این کارشناس فناوری در این خصوص با بیان رشد فروش آنلاین چندین منفعت دارد تصریح می کند: اول اینکه باعث می شود، رونق کسب و کار ها در چنین شرایطی که باید صنوف فیزیکی تعطیل شوند، ادامه پیدا کند، به بیان دیگر آن ها می توانند از طریق غیر حضوری به فعالیت خود ادامه دهند و مشکلات ناشی از تعطیلی ها گریبان آن ها را نمی گیرد. دوم هم اینکه هزینه تمام شده برای ایجاد یک شغل از طریق بستر فضای مجازی بسیار کاهش خواهد یافت و این موضوع می تواند منجر به اشتغال زایی بسیار زیادی شود، دست آخر نیز از هزینه های زیادی جلوگیری خواهد شد.
 
فروش آنلاین و تغییر سبک زندگی
فروش آنلاین به ظاهر تنها باعث خواهد شد تا از حضور مشتری در فروشگاه جلوگیری کند. اما در عمل توسعه هر چه بیشتر این اتفاق باعث تغییر سبک زندگی مردم خواهد شد. استرس ناشی از قرار گرفتن در ترافیک و هدر رفتن زمان جزو مواردی است که فرد با حضور فیزیکی در فروشگاه ها مواجه خواهد شد. این کارشناس همچنین می گوید: افزایش مصرف بنزین و هزینه های جانبی خانوار نیز بخش دیگری از مشکلاتی است که خرید حضوری ایجاد می کند. با گسترش فروش آنلاین استرس، ترافیک، هزینه های رفت وآمد و موارد بسیار دیگری از بین خواهد رفت. موضوعی در دراز مدت سبک زندگی افراد را تغییر و باعث بهبود شرایط زندگی آن ها خواهد شد.
 
تخفیف بیشتر در فروش های آنلاین و افزایش درآمد
اهمیت فروش آنلاین برای فروشگاه های زنجیره ای آنقدر بالا است که این فروشگاه ها هرچه سریع تر باید توسعه بیشتری در آن به وجود بیاورند. مهدی غیبی در این خصوص تاکید می کند: فروش آنلاین اصولا برابر با تخفیف بیشتر و تخفیف بیشتر برابر با افزایش فروش و درآمد برای این فروشگاه ها است. در فروش های آنلاین اصولا باید دست فروشگاه ها برای تخفیف بیشتر باز باشد. در صورتی که فروشگاهی حجم بالای تراکنش اینترنی داشته باشد و میزان فروش آن بالا باشد، شرکت های بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. در این شرایط شرکت ها محصولات را با قیمتی به مراتب کمتر از سالن های فروشگاهی و خرده فروشی ها عرضه خواهند کرد. وی می افزاید: تخفیف بالا مشتری را به خرید بیشتر تشویق می کند و به این ترتیب سه ضلع فروشگاه ، شرکت تولید کننده و مشتری از فروش اینترنتی سود خواهند برد.
طی سال‌های اخیر فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای بسیاری در کشور ایجاد شده‌اند ، رقابت شدیدی بین این فروشگاه‌ها ، ارائه تخفیفات فراوان ، اينترنت با ضریب نفوذ بالا ، ضرورت توسعه زیرساخت‌ها در گسترش خرید آنلاین ، اهمیت فروش آنلاین در دوران شیوع کرونا و قرنطینه ، ز بخش آنلاین فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، تاثیر کرونا بر افزایش فروش آنلاین ، فروش آنلاین حتی در زمان تعطیلات ، فروش آنلاین و تغییر سبک زندگی ، تخفیف بیشتر در فروش‌های آنلاین و افزایش درآمد ، ا افزایش فروش و درآمد ، سالن‌های فروشگاهی و خرده‌فروشی‌ها ، سه ضلع فروشگاه‌ ، شرکت تولید‌کننده و مشتری از فروش اینترنی ، رادیو افق کوروش ، رادیو ، افق کوروش ، بورس افق ، بورس افق کوروش ، جشنواره افق کوروش ، خرید از افق کوروش ، میلاد حسن زاده ، نیلوفر نگهبانی ، رادیو اینترنتی افق کوروش ، رادیو فروشگاه افق کوروش ، دکتر فخریان ، امیرخسرو فخریان ، خرید خوب ، خرید با تخفیف ، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ، اتحادیه فروشگاه ای زنجیره ای ، دکتر حسین صبوری ، فرانچایز افق کوروش ، نمایندگی افق کوروش ، خرید خوب از افق کوروش ، رادیو فروشگاه اینترنتی افق کوروش ، خرید اینترنتی افق کوروش ، جایزه افق کوروش ، پرسنل افق کوروش ، پرتویی از افق ، کد تخفیف خرید از افق کوروش ، صنعت خرده فروشی ، خرده فروشی ، کالاهای تند گردش ، اکالا ، فروشگاه اینترنتی افق کوروش ، سایت رادیو افق کوروش ، سایت افق کوروش ، گوینده رادیو افق کوروش ، مجری رادیو افق کوروش ، کارگردان رادیو افق کوروش ، صدابردار رادیو افق کوروش ، برنامه رادیو افق کوروش ، فخریان ، امیرخسرو فخریان ، باشگاه مشتریان افق کوروش ، اپلیکیشن یاشگاه مشتریان افق کوروش ، گروه صنعتی گلرنگ ، گلرنگ ، دکتر فضلی ، اخبار صنعت خرده فروشی ، اخبار فروشگاه های زنجیره ای ، افق کوروش بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور ، افق کوروش در بورس ، سهام افق را از کجا بخریم ، سهامداران افق کوروش ، وب سایت افق کوروش ، وب سایت رادیو افق کوروش ، اینستاگرام افق کوروش ، اینستاگرام رادیو افق کوروش ، برنده های جشنواره افق کوروش ، جوایز میلیونی افق کوروش ، مصاحبه با مدیرعامل افق کوروش ، Okcsradio ، radio ، okcsradiocom ، okcsradioir ، okcs ، okcsir ، okcscom ،