menusearch
رادیو افق کوروش

شیوه رصد کردن رفتار مشتریان در فضای دیجیتالی

اینستاگرام رادیو افق کوروش
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۲:۱۸
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۹/۶/۱۰ دوشنبه
(0)
(0)
شیوه رصد کردن رفتار مشتریان در فضای دیجیتالی
شیوه رصد کردن رفتار مشتریان در فضای دیجیتالی

رادیو افق کوروش - احتمالاً تا کنون اصطلاح ” بادی لنگوئج” یا زبان بدن را در رابطه با ارتباطات مستقیم و رو در رو شنیده اید. آیا می دانید که در ارتباطات غیر مستقیم نیز می توان از این دانش استفاده کرد و به اطلاعات مفیدی دست پیدا کرد ؟.

 

شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش بیایید که چطور می توان با مشاهده غیر مستقیم مخاطبان خود به رفتار و زبان بدن آنها پی برد. پاسخ این سوال این است که هر رفتاری که از فردی سر می زند به معنای زبان بدن اوست. به عنوان مثال زمانی که شما در وب سایت خود مشاهده می کنید که یکی از مخاطبان شما روی تعداد خاصی از مطالب شما بیشترین کلیک را داشته است.

به این نتیجه می رسید که مخاطب مذکور به چه دسته ای از مطالب علاقه دارد یا نیازمند است. بنابراین ، به راحتی می توانید برای نیازها یا علاقه مندیهای او برنامه ریزی کنید و ارتباط بهتری با او برقرار کنید.

پی بردن به احساساتی که مخاطبان شما دارند با رصد کردن رفتار آنها در وب سایتها و شبکه های اجتماعی تان چندین سودمندی دارد. اولین سودمندی این است که شما می توانید به راحتی با پیگیری خواسته ها و علاقه مندیهای مخاطبان خود آنها را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید.

این یک واقعیت است که مشتریان به دنبال برآورده شدن خواسته های خود هستند و شما می توانید با رصد کردن رفتارهای آنها ، پی به نیازها و خواسته هایشان برده و در صورتی که آنها را برآورده کنید ، این دسته از مخاطبان خود را به مشتریان بالقوه تبدیل خواهید کرد. به طور کلی ، از رفتارهای مجازی مشتریان خود می توانید به موارد زیر پی ببرید :

یک) روش خرید مشتریان

روش خرید افراد را به خوبی می توان از رفتارهای مجازی آنها تشخیص داد. ممکن است برخی از مخاطبان شما فقط زمانی فعالیت بیشتری در وب سایتتان داشته باشند که شما تخفیف قابل ملاحظه ای برای برخی از محصولات خود در نظر گرفته اید. یا تنها زمانی فعالیت بیشتری دارند که شما یک بازه زمانی را برای خریدهای استثنایی یا جوایز و قرعه کشی اختصاص داده اید. یا اگر شما فروشهای اینترنتی نیز دارید ، ممکن است برخی از مخاطبانتان در اواخر هر ماه که حقوق خود را دریافت کرده اند اقدام به خرید از وب سایت شما کنند ، ممکن است برخی از مشتریان شما نیز تنها زمانی دست به خرید بزنند که شما کالاهای لوکس به فروش گذاشته اید.

با مشاهده رفتارهایی که مشتریان و مخاطبان شما در دنیای دیجیتالی دارند به خوبی می توانیم به سلیقه ها ، قدرت خرید و هدف آنها از خرید پی ببریم. همچنین ممکن است رفتار مصرف کننده ها و نحوه خرید آنها برای کالاهای پر مصرف با کالاهای کم مصرف متفاوت باشد.

همچنین ممکن است بیشترین مشتریان شما مربوط به محصولاتی باشد که تبلیغ گسترده تری در سایتها و شبکه های اجتماعی برای آنها داشته اید. از طرفی ، برخی از مشتریان شما نیز جزء افرادی ممکن است باشند که به کامنتهای درج شده در سایت و نظری که سایر کاربران در سایت در رابطه با محصولی داشته اند به شدت حساس باشند و متناسب با آنها خرید کنند.

تمامی رفتارهای گفته شده در این بخش به علاوه بسیاری رفتارهای دیگر را به راحتی می توان از طریق عملکرد مخاطبان خود در وب سایتها شاهد باشید و بر اساس احساس و رفتار آنها اقدام به اجرای برنامه های بازاریابی یا فروش محصول کنید.

دو) رفتارهای تکراری مشتریان

برخی از مشتریان شما ممکن است رفتارهای تکراری داشته باشند. به این رفتارهای تکراری ، رفتارهای عادت شده نیز می گویند. به عنوان مثال شما پی می برید که برخی از مخاطبان شما به محض اینکه محصولی را در سایت شما جستجو می کنند یا درباره آن مطلبی را می خوانند بلافاصله درباره محصولی دیگری نیز به جستجو می پردازند. به نوعی می توان گفت بین تعداد جستجوی این محصول یا مطلب با مطلب دیگر یک همبستگی مثبت وجود دارد. در این مواقع نیز شما به این موضوع پی می برید که یا این دو محصول در کنار هم کامل تر می شوند و نیازهای مشتریان را برآورده می کنند یا اینکه وجود یکی در کنار دیگری می تواند احساس بهتری در مشتریان ایجاد کند.

قطعاً مشتریان این دسته از نیازها و رفتارهای خود را در وب سایت شما به شکل واکنش نوشتاری یا کلیکی نشان می دهند. به عنوان مثال ، ممکن است به محض اینکه به دنبال یک کالایی هستند و صفحات مربوط به آن را جستجو می کنند ، پس از آن به سراغ جستجوی محصول مکملی که نام برده شده می روند و تعداد جستجوی این محصول نیز افزایش پیدا می کند. رصد کردن این جستجوها و تعداد این رفتارها می تواند اطلاعات مفیدی در خصوص رفتار و عادت مصرف کنندگان و مشتریان به شما بدهد.

سه) پیشنهاد بر اساس عادتهای مشتریان

بر اساس آنچه که در بخش رفتارهای تکراری یا عادتی مشتریان گفته شد می توانید با توجه به تجربه خود ، به پیشنهاد محصولی که همیشه مشتریان شما پس از خرید اولی یا جستجوی اولی به دنبال آن بوده اند بپردازید.

برای رسیدن به اهداف خود در بازاریابی و فروش باید متناسب با تجربه بازدید کنندگان خود عمل کنید و پس از رصد کامل رفتارها و واکنشهای آنها اقدام به برنامه ریزی اهداف بازاریابی خود کنید.

رادیو افق کوروش ، اصطلاح ” بادی لنگوئج” یا زبان بدن ، در ارتباطات غیر مستقیم ، چطور می توان با مشاهده غیر مستقیم مخاطبان خود به رفتار و زبان بدن آنها پی برد ، هر رفتاری که از فردی سر می زند به معنای زبان بدن اوست ، وب سایتها و شبکه های اجتماعی ، مشتریان به دنبال برآورده شدن خواسته های خود هستند ، رصد کردن رفتارها ، رفتارهای مجازی مشتریان ، روش خرید مشتریان ، مشاهده رفتارهایی که مشتریان و مخاطبان شما در دنیای دیجیتالی دارند ، سلیقه ها ، قدرت خرید و هدف آنها از خرید ، عملکرد مخاطبان ، رفتارهای تکراری مشتریان ، برخی از مشتریان شما ممکن است رفتارهای تکراری داشته باشند ، پیشنهاد بر اساس عادتهای مشتریان ، رفتارهای تکراری یا عادتی مشتریان ، اهداف بازاریابی ، رادیو فروشگاه افق کوروش ، خرید ، رادیو اینترنتی افق کوروش ، بورس افق کوروش ، خرید خوب ، میلاد حسن زاده ، نیلوفر نگهبانی ، مجری رادیو ، گوینده رادیو ، سایت افق کوروش ، استخدام افق کوروش ، okcsradio ، okcs ،