menusearch
رادیو افق کوروش

رشد ۲۰۶ درصدی سود "افق" + چند برنامه برای توسعه سیستم ها +فایل صوتی

اینستاگرام رادیو افق کوروش
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۱:۴۶
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۸/۵/۱ سه شنبه
(2)
(0)
رشد ۲۰۶ درصدی سود "افق" + چند برنامه برای توسعه سیستم ها +فایل صوتی
رشد ۲۰۶ درصدی سود

به گزارش پایگاه خبری رادیو افق کوروش به نقل از بورس پرس ، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش که با سرمایه اسمی 100 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس درج شده، صورت های مالی سه ماهه نخست دوره مالی 98 را منتشر کرد.

بر این اساس، "افق" در این مدت مبلغ 778 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت از افزایش 206 درصدی دارد.

همچنین در گزارش تفسیری مدیریت از برنامه های آتی در خصوص توسعه سیستم ها به توسعه کانال های دسترسی مشتریان به سطح فروش، توسعه های تحت وب جهت بهبود تعاملات با ذی نفعان، با توجه به بحث نوپا و فراگیر اینترنت اشیادر دنیای فناوری ارتباطات، در پی هوشمند کردن
فرآیندها و استفاده از دستگاه های متصل به اینترنت برای ارائه خدمات جدید، تغییر شکل تجارب مشتری و ورود به بازارهای جدید از طریق ایجاد اکوسیستم های دیجیتال و توسعه سبد کالایی و تنوع اقلام در هر گروه کالایی اشاره شده است.

ریسک های شرکت

1 . ورود شرکت های خارجی به صنعت: با توجه به نوپا بودن صنعت خرده فروشی در ایران، وجود کسب و کارهای ناشناخته بسیار و رفع تحریم های اقتصادی پس از برجام، امکان حضور شرکت های بزرگ بین المللی افزایش پیدا کرده است. با توجه به زیرساخت های پیشرفته و تجربه این شرکت ها در
صنعت خرده فروشی، توسعه و پیدایش آنها می تواند مخاطراتی برای شرکت بوجود آورد.

- روش کنترل ریسک: به منظور مدیریت این ریسک شرکت سعی دارد چندین قدم از رقبای این صنعت جلوتر باشد به طوری که توسعه و افتتاح فروشگاه های مختلف در نقاط مختلف بطور متوسط سالانه 300 فروشگاه جهت مدیریت ریسک شرکتهای خارجی در نظر گرفته شده است. همچنین افتتاح فروشگاه در شهرستان های بیش از 200 هزار نفر باعث شده بزرگترین شرکت در زمینه افتتاحیه فروشگاه باشد و در بسیاری از شهرستان ها، فقط فروشگاه های زنجیرهای افق کوروش دارای شعبه است.

2 . ریسک تامین کنندگان: نقطه اصلی زنجیره ارزش شرکت، تامین کالا از تامین کنندگان است. به منظور کاهش هزینه های انبارداری و پاسخگویی سریع به نیازهای مشتریان باید تامین کالاها به سرعت تهیه شود که این امر مستلزم تعامل بلندمدت و پایدار بر مبنای منافع دوطرف است.

- روش کنترل ریسک: در افق کوروش این ریسک از دو طریق پوشش داده می شود. از یک طرف با توجه به سهم 25 درصدی کالاهای افق کوروش از مجموعه گروه صنعتی گلرنگ در گروه های مختلف کالایی، بخش قابل توجهی از این تهدید کنترل می شود. همچنین با توجه به ماهیت کسب وکار افق کوروش و تعداد تنوع کالایی محدود در هر گروه کالا، لذا شرکت در هر گروه کالا اقدام به انتخاب تامین کنندگانی با معیارهایی نظیرکیفیت محصولات، حاشیه دریافتنی، دوره بازپرداخت و... می کند. در نتیجه با توجه به تعداد بسیار زیاد تامین کننده در هر گروه کالایی و انتخاب محدود شرکت، امکان جایگزینی تامین
کنندگان برای شرکت میسر است.

3 . ریسک سیاسی: با توجه به توسعه روزافزون فروشگاه های زنجیرهای و به تبع آن بزرگ شدن صنعت، همچنین با توجه به شرایط سیاسی یکی از ریسک های مهم مربوط به تحریم ورود کالاها است.

- روش کنترل ریسک: در این خصوص با راه اندازی طرح فروشگاه های فرانچایز، واگذاری حق امتیاز تابلو به متقاضیان ضمن کاهش بسیاری از هزینه ها، ریسک سیاسی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. از طرف دیگر با توجه به میزان تنوع کالایی در فروشگاه ها،استراتژی شرکت، خرید کالاهای تولید داخلی بوده و در نتیجه تحریم کالاها بصورت مستقیم شرکت را تهدید نمی کند.

4 . ریسک افزایش نرخ اجاره ملک: با توجه به توسعه بسیار زیاد فروشگاه های زنجیرهای افق کوروش در سنوات گذشته، درصد زیادی از تامین املاک فروشگاه ها بصورت استیجاری بوده که عدم تمدید قرارداد و یا افزایش غیرمتعارف مبلغ اجاره از طرف مالکین به عنوان ریسک قابل توجهی شرکت را تهدید می کند.

- روش کنترل ریسک: در این زمینه با تمدید و یا عقد قراردادهای بلندمدت با موجرین و در نظرگرفتن نرخ رشد متعادل سالانه، ریسک در این زمینه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

 

فایل صوتی خیر: