menusearch
رادیو افق کوروش

دکتر فخریان: کمبودی در کالاهای اساسی نیست.

اینستاگرام رادیو افق کوروش
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۲:۲۴
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۹/۶/۷ جمعه
(1)
(0)
دکتر فخریان: کمبودی در کالاهای اساسی نیست.
دکتر فخریان: کمبودی در کالاهای اساسی نیست.

رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد فروشگاههای زنجیره ای ماسک عرضه نمیکنند، توضیحاتی درباره چگونگی ارائه تخفیف در این فروشگاهها ارائه داد.

به گزارش رادیو افق کوروش دکتر امیرخسرو فخریان ، رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای در گفتوگو با ایسنا، سهم فروشگاههای زنجیره ای از نظام توزیع را ۱۰ تا ۱۲ درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶۲۷۳ فروشگاه زنجیرهای در قالب ۱۱۶ شرکت در کشور فعالیت میکنند و در سال گذشته ۱۳۶۰ شعبه به فروشگاههای زنجیره ای اضافه شد. از ابتدای پیدایش فروشگاههای زنجیره ای تا آخر سال ۱۳۹۴ حدود ۱۸۶۵ شعبه وجود داشت که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ به ۶۲۰۰ رسید و در نهایت طی چهار سال ۴۴۰۰ فروشگاه اضافه شد.

 

کمبودی در کالاهای اساسی نیست

وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر کمبودی در کالاهای اساسی و سوپرمارکتی مورد نیاز مردم وجود ندارد و تولید کنندگان با توجه به برنامه ریزیهای خود کالا دارند. البته مشکلاتی در زمینه تخصیص به موقع ارز برای ترخیص کالا از گمرک وجود دارد، اما تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.

 

در فروشگاه زنجیرهای دنبال ماسک نباشید

رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای در پاسخ به اینکه آیا ماسک و مواد ضدعفونی در فروشگاههای زنجیرهای توزیع میشود یا نه، گفت: در حال حاضر مایع ضدعفونی کننده در فروشگاههای زنجیره ای عرضه میشود. ماسک هم قرار بود در این فروشگاهها توزیع شود که هنوز برنامه آن نهایی نشده و ماسکی به ما داده نشده است؛ بنابراین بیش از ۷۰ درصد فروشگاههای زنجیرهای ماسک عرضه نمیکنند.

 

تخفیفهای فروشگاه زنجیرهای بر چه اساس ارائه میشود؟

دکتر امیرخسرو فخریان ، با بیان اینکه افرادی که از توسعه فروشگاههای زنجیره ای متضرر میشوند و نمیخواهند فروشگاه زنجیره ای رشد کند به دنبال عوام فریبی هستند، در پاسخ به مسائلی که درباره ارائه تخفیف در فروشگاههای زنجیره ای و درج قیمت بالاتر بر کالا در این روشگاهها مطرح می شود، گفت: قیمت مصرف کننده روی کالاها درج شده و بیشتر آنها در کل کشور قیمت مشخصی دارند؛ بنابراین امکان اینکه قیمت بالاتر روی کالا درج شود و بعد در فروشگاههای زنجیرهای به آنها تخفیف داده شود اصلا وجود ندارد، چرا که هیچ کالایی مختص فروشگاه زنجیره ای تولید نمیشود. حتی اگر قیمت متفاوتی هم درج شود مردم متوجه میشوند و خرید نمیکنند.

 

وی افزود: فروشگاههای زنجیره ای برای ارائه تخفیف، قیمت خرید خود را در نظر میگیرند و کاری به قیمت مصرف کننده ندارند؛ به طوریکه با در نظر گرفتن ۱۰ تا ۱۲ درصد هزینه های فروشگاهی و یک تا دو درصد سود، روی کالاها تخفیفاتی در نظر میگیرند که ممکن است این تخفیف به ۴۰ درصد هم برسد. به عبارت دیگر میزان تخفیف بستگی به این دارد که قیمت مصرف کننده چقدر درست باشد و در نظر گرفتن ۴۰ درصد تخفیف در فروشگاه زنجیره ای یعنی قیمت مصرف کننده آن قیمت درستی نیست.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر