menusearch
رادیو افق کوروش

دلایل از دست دادن مشتری در فروشگاه های زنجیره ای

اینستاگرام رادیو افق کوروش
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۰:۱۵
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۹/۶/۳۱ دوشنبه
(1)
(0)
دلایل از دست دادن مشتری در فروشگاه های زنجیره ای
دلایل از دست دادن مشتری در فروشگاه های زنجیره ای

رادیو افق کوروش - یک فروشگاه خالی از مشتری چه مفهومی می تواند داشته باشد؟پس آگاهی از موارد زیر که شامل تعدادی از دلایل فراری دادن مشتری است به ما کمک می کند که با اجتناب از آنها مشتریان خود را به مدت بیشتری وفادار به خود نگه داریم.

بسیاری از این دلایل سطحی و پیش پا افتاده هستند اما می توانند باعث رو گرداند مشتریان و مراجعه ی آنها به فروشگاه رقیب شوند. تعدادی از این دلایل که با اندک اصلاحاتی می توان آنها را بر طرف کرد عبارتند از:

 

۱. قیمت گذاری نادرست- در استراتژی قیمت گذاری توجه به هنجارهای بازار و کانالهای توزیع و رقابت را هم در نظر بگیرید.

 

۲. خدمات مشتری ضعیف – هر اندازه هم که محصولات شما فوق العاده بوده و تعهد شما به خدمات مشتریان در بالاترین حد باشد، در مسیر حرکت گاه مشکلاتی پیش می آید و ناراضی شدن گاهگاه مشتری امری اجتناب ناپذیر می نماید. پس با اتخاذ تصمیمات درست و استراتژی مشتری مداران حرفه ای، سعی در دلجویی و جلب رضایت مجدد مشتری کنید.

 

۳. طراحی نا مطلوب فضای داخلی فروشگاه – آیا محیط فروشگاه خود را به گونه ای طراحی کرده اید که نه تنها باعث فرار مشتریان نمی شود بلکه وی را مدت طولانیتری در فروشگاه نگه دارد؟

 

۴. عدم اطلاع از وضعیت رقبا – انجام تحلیل دقیق وضعیت رقبا در هر کسب وکاری از واجبات است. انجام آن برای بازاریابی، قیمت گذاری، مدیریت و برنامه ریزی استرتژیک مناسب مفید است. پیش از رسیدن به مرز رقابتی خود، می بایستی رقبای خود را به درستی بشناسید.

 

۵. دانش و آگاهی اندک از محصول – اگر اجناس را به خوبی نشناسیم چطور می توانیم فروش موفقی داشته باشیم و نیاز خریدار را به نحو مطلوب برآورده سازیم. پس از هر فرصتی برای آگاهی از مزایای محصولات خود استفاده کنید.

6. نصب علائم دست نوشته – در دنیای تکنولوژی امرزو که دفاتر فنی سر هرکوچه و خیابانی پیدا می شوند و در اغلب خانه ها کامپیوتر و پرینتر وجود دارد استفاده از علائم و تابلوهای پرینت شده برای مغازه های کوچک هم میسر است چه برسد به فروشگاههای بزرگ که امکانات رایانه ای از ملزومات اصلی کار آنها است.

7. عدم توجه به وضعیت کفپوشهای شکسته و کاشی های لق شده، چراغهای خاموش و لامپ های سوخته

8. بوی نا مطبوع در فضای فروشگاه

9. راهروهای شلوغ و نامرتب

10. انباشتن کالاها در پشت محوطه ی صندوق

11. تعداد اندک چرخ دستی و سبد خرید