menusearch
رادیو افق کوروش

توزیع مرغ گرم در فروشگاه های زنجیره ای منتخب با قیمت 22 هزار و 400 تومان

اینستاگرام رادیو افق کوروش
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۶:۳۷:۴۱
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ سه شنبه
(0)
(0)
توزیع مرغ گرم در فروشگاه های زنجیره ای منتخب با قیمت 22 هزار و 400 تومان
توزیع مرغ گرم در فروشگاه های زنجیره ای منتخب با قیمت 22 هزار و 400 تومان

به گزارش رادیو افق کوروش به نقل از شاتا، عباس قبادی در جلسه ستاد تنظیم بازار که ۱۸ اسفند در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: اقداماتی خوبی در ماه های گذشته در خصوص تامین و ذخیره سازی اقلام پرمصرف میوه در ایام عید و ماه مبارک رمضان انجام شده است و با توجه به تاکیدات ارزشمند مقام معظم رهبری در این زمینه، جلسات ویژه ای در این خصوص با بخش های مختلف زنجیره تولید و توزیع برگزار شد.

 

عرضه مستقیم میوه در ۸۰ نقطه تهران

 

دبیر ستاد تنظیم بازار، عرضه مستقیم اقلام پرمصرف این ایام را به عنوان یکی از راه کارهای اصلی در تعدیل قیمت ها اعلام کرد و افزود: با هماهنگی های انجام شده با استانداران سراسر کشور و بخش تولید، مقرر شد تا غرفه هایی به صورت رایگان در اختیار بخش تولید برای عرضه مستقیم میوه های پرمصرف شب عید قرار داده شود و برای استان تهران نیز ۸۰ نقطه به این منظور شناسایی و در نظر گرفته است.

 

وی با بیان اینکه توزیع گسترده سیب و پرتقال ذخیره شده نیز به زودی آغاز می شود و شاهد تاثیر آن در قیمت ها خواهیم بود به تامین ۷۰ درصد نیاز جامعه از میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: نگاه و سیاست ما در وزارت صمت در حمایت از مصرف کننده و نیز حفظ تولید کشور است و در همین راستا مقرر شد در این ایام، هیچ گونه افزایش قیمتی در بحث میوه و مرکبات در این میادین نداشته باشیم .

 

قبادی همچنین وضعیت کالاهای مورد نیاز وارداتی را مناسب دانست و گفت: خوشبختانه واردات و موجودی کالاهای در بنادر مشابه سال گذشته است و اعتبارات لازم برای تامین کالاهای اساسی در سال جاری را توسط بانک مرکزی اختصاص داده شد و خرید کالاها برای سال ۱۴۰۰ در حال انجام است.

 

تامین نیاز بازار با توزیع مرغ گرم و منجمد در سراسر کشور

 

محمد جعفری نیز در خصوص وضعیت بازار مرغ و تامین کالای مورد نیاز این بازار گفت: برای تامین نیاز بازار، ۲ برنامه در قالب توزیع مرغ گرم و توزیع مرغ منجمد در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و با هماهنگی انجام شده با تولیدکنندگان، سعی شده است تا نیاز استان های مختلف تامین شود.

 

وی در خصوص توزیع مرغ گرم در استان تهران گفت: با هماهنگی انجام شده، مقرر شد تا نیاز روزانه یک هزار تُن استان تهران تامین و در میادین تحویل مباشران خرده فروشان شود؛ به دلیل توزیع منظم و منسجم تر، توزیع مرغ با حواله در میدان بهمن نیز لغو و این کار بر اساس مستندات اصناف فعال در این حوزه با توجه به ظرفیت واحدها به صورت مستقیم تحویل واحدهای معرفی شده خواهد شد.

 

توزیع مرغ در فروشگاه های زنجیره ای با قیمت ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان

 

با توجه به توضیحات جعفری، میدان پیروزی نیز برای توزیع روزانه ۲۰۰ تُن مرغ در میوه و تره بار تخصیص یافته است و جایگاه جدید تهران پارس نیز با هماهنگی بسیج اصناف برای توزیع مرغ به کاسبان امین در نظر گرفته است؛ همچنین برای فروشگاه های زنجیره ای تامین مرغ به صورت مستقیم از کشتارگاه و در قالب بسته های دوتایی بارکد دار و با قیمت ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان توزیع انجام می شود.

 

وی توزیع مرغ منجمد را از دیگر برنامه های تامین نیاز بازار اعلام کرد و گفت: با هماهنگی انجام شده با بسیج اصناف و با استفاده از ظرفیت کاسبان امین، تلاش می‎شود تا توزیع مرغ منجمد به صورت هدایت شده انجام شود