menusearch
رادیو افق کوروش

افزایش سه درصدی سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار خرده‌فروشی +فایل صوتی

اینستاگرام رادیو افق کوروش
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۴:۴۸
جستجو
نشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره اینشست اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ایتعامل سازمان حمایت با فروشگاه های زنجیره‌ای
۱۳۹۸/۵/۱۱ جمعه
(3)
(0)
افزایش سه درصدی سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار خرده‌فروشی +فایل صوتی
افزایش سه درصدی سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار خرده‌فروشی +فایل صوتی
به گزارش رادیو افق کوروش به نقل از تیتر20 امیرخسرو فخریان با بیان اینکه اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای از فروردین سال 95 ایجاد شده است، گفت: آمار موجود نشان می دهد تعداد فروشگا­ه ­های زنجیره ­ای به رقم چهار هزار و ۶۰۰ شعبه فعال در سطح کشور رسیده است و ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم در فروشگاه ­ها مشغول به کار شده‌اند.
 
به گفته فخریان، امسال سهم فروشگاه­های زنجیره ­ای در بازار خرده ­فروشی نسبت به سال گذشته سه درصد بیشتر شده است.
 
وی ضمن استقبال از ورود فروشگاه­های زنجیره ­ای به بورس، گفت: سیاست هر شرکت برای ورود به بورس متفاوت است. سال گذشته یک شرکت حاضر در بورس در صف خرید، رکورد بورس را شکست و از زمان عرضه تاکنون سهام آن بیش از سه تا چهار برابر افزایش داشته است.
 
فخریان با اشاره به پایین بودن سود در فروشگاه­های زنجیره ­ای خاطرنشان کرد: تنها با بهره ­وری بهتر و کاهش فاصله تولید تا مصرف می­ توانیم کار را بهینه سازیم و چنانچه کسی نتواند بهینه کار کند، موفق نمی ­شود. در عین حال درصد موفقیت در فروشگاه­های زنجیره ­ای بسیار کم است و به همین دلیل بسیاری از سازمان­ها به آن ورود پیدا نمی ­کنند.
 
رئیس اتحادیه فروشگاه­های زنجیره­ای با بیان اینکه سبد مردم کوچک شده و خرید آن­ها به سمت کالاهای اساسی رفته است، افزود: قبلا سهم سبد مردم از کالاهای اساسی ۳۰ درصد بود که این رقم امروز به ۵۰ درصد رسیده است و فروش این کالاها سودی برای فروشگاه ها ندارد.
 
وی با اشاره به کالاهایی که ارز دولتی به آنها اختصاص می یابد، گفت: برای عرضه و توزیع کالاهایی که ارز دولتی اخذ می کنند، از جمله شکر مشکل وجود دارد که این مشکل در کالاهای روغن و برنج هندی چندان جدی نیست. همیشه پیشنهاد این بوده که اختصاص ارز دولتی به این کالاها حذف شده و اجازه دهند با ارز نیمایی وارد شوند.
 
فخریان افزود: تعداد شعب فروشگاه زنجیره‌ای از 3 هزار شعبه به 4 هزار و 600 شعبه افزایش یافته است که 1500 شعبه آن در شهر تهران و 1100 شعبه در سایر شهرها است.
 
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه واحدهای سنتی و صنعتی در همه جای دنیا کنار هم فعالیت می‌کنند، گفت: بسیاری از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در قالب فرانچایز در حال فعالیت هستند.
 
وی با انتقاد از درج قیمت مصرف­ کننده روی کالاها افزود: هیچ جای دنیا قیمت مصرف کننده روی کالا ثبت ­نمی شود و فروشنده و مجموعه اش قیمت را مشخص می­ کنند. در ایران نیز قیمت کالاها تغییرات زیادی داشته و فروشگاه­های زنجیره ا­ی مجبورند مدام قیمت کالاها را با قیمت مصرف­ کننده تطبیق دهند.
 
وی تصریح کرد: وقتی قیمت مصرف کننده یک کالا در دو ماه چندین بار تغییر می­ کند، وقتی محصولات جدید با قیمت جدیدکنار محصولات پیشین در قفسه چیده می‌شوند، مشتری از بالاتر بودن قیمت آن محصول نسبت به مشابه خودش گلایه می­کند و به همین دلیل متصدی فروشگاه زنجیره ‌ای مجبور است قیمت جدید را روی محصولات قدیمی درج کند.
 
فایل صوتی خبر:

 
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر